Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. U kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.
Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u direct contact op te nemen met ons.
Deze garantie geldt niet in geval het geval het gebrek is te wijten aan nagelaten verzorging, opzettelijke beschadiging, of onoplettendheid. Val- en stoorschade valt niet onder garantie. Aanspraak op garantie vervalt indien andere dan de door de fabrikant aangewezen service/reparatiediensten herstel- of andere werkzaamheden aan het product hebben gepleegd.
Defecten die niet onder de garantie vallen:
- Schade veroorzaakt door oververhitting in een vaatwasser valt niet onder garantie.
- Schade veroorzaakt door nalatigheid
- Schade door onderhouds-, was, en schoonmaakinstructies niet op te volgen valt niet onder garantie.
- Schade veroorzaakt door onjuist of intensief gebruik.
- Pillen van kleding of tassen. Schade veroorzaakt door het wassen of drogen.
- Normale gebruiksslijtage van kleding of tassen.
- Schade door externe factoren, zoals wrijving, scherpe objecten of chemische stoffen.
- Stoot- of valschade
- Misplaatsen of kwijtraken van onderdelen/artikelen
- Normale gebruiksslijtage of krassen die ontstaan bij normaal gebruik van het product.
- Vlekken en verkleuring door voedingsmiddelen, schimmel, roest, witachtige vlekken, brandvlekken of verkleuring van het materiaal door oververhitting.
- Breuk of barst als gevolg van een stoot of val of door oververhitting – Krassen of scheuren door gebruik van messen, metalen keukenhulpjes of scherpe voorwerpen.
- Beschadiging door gebruik van schuursponsjes, staalwol, schurende reinigingsmiddelen of bleekmiddel – Blaren, blaasjes, verbrand, zwellingen … verzwakking van het product door lokale verhitting door vetstoffen of oververhitting.
- Vervorming of smelten door oververhitting, gebruik van grillfunctie, contact met hete voorwerpen of verwarmingselement van de vaatwasser.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar hallo@bewustpuur.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.