Frequently Asked Questions
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat zijn de verzendkosten?
Binnen Nederland zijn de verzendkosten 4,95 en boven besteding van 65 (na korting, excl. Verzending) is verzending gratis.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat zijn de levertijden?
Als je voor 23.30 besteld op werkdagen (ma-vr) wordt je bestelling, mits alles op voorraad is, dezelfde dag nog verstuurd.
Als je voor 16.45 besteld op zaterdag wordt het, mits alles op voorraad is, dezelfde dag nog verstuurd.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik wil iets bestellen, maar ik ben morgen niet thuis?
Het beste kies je in het bestelproces om het op een adres te leveren waar je wel aanwezig zal zijn.
Je kunt ook kiezen om het te laten leveren bij een afhaalpunt. Dan kun je het pakket ophalen wanneer het je schikt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan ik mijn bestelling laten leveren bij een pakketpunt?
Jazeker, tijdens het bestellen kun je kiezen voor een pakketpunt naar keuze. Dat kan in de buurt van je huis zijn, werk of bijvoorbeeld je vakantieadres.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan ik mijn bestelling bij jullie ophalen?
Jazeker, tijdens het bestellen bij het kiezen van de verzendmethode kun je kiezen voor ophalen bij ons magazijn in Oosterhout. Als je pakketje klaar ligt voor afhaling ontvang je van ons een email met de adresgegevens.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan mijn bestelling als brievenbuspost worden verstuurd?
Als de producten per brievenbuspost worden verstuurd krijg je die keuze in het bestelproces. Krijg je die keuze niet dan worden de producten verstuurd als pakket.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan ik met VVV Cadeaukaart betalen?
Ja, tijdens het bestellen kun je bij de betaalmethoden kiezen voor VVV Cadeaukaart. Daarna volg je de instructies om je VVV cadeaukaart in te wisselen
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik kan maar 50 euro inwisselen met mijn VVV cadeaukaart?
Dat klopt.
Wilt u met uw VVV Cadeaukaart in een webshop betalen? Dan geldt er vanaf 30 juni 2020 een maximum aan de hoogte van het te besteden bedrag per transactie. U kunt met het tegoed op uw VVV Cadeaukaart per online transactie tot een bedrag van maximaal €50,- een aankoop doen.
Deze beperking op het online bestedingsbedrag van de VVV Cadeaukaart komt door de nieuwe Europese anti-witwasregels, die in mei in de Nederlandse wet verankerd zijn. Die regels zijn vooral bedoeld om het gebruik van anonieme prepaid creditcards bij het witwassen van geld tegen te gaan. Cadeaubonnen zoals de VVV Cadeaukaart worden op dit moment door de EU ook als prepaid betaalkaarten gezien en moeten daarom vanaf 30 juni 2020 aan dezelfde strenge regels voldoen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb voor meer dan 65 euro in winkelwagen en toch worden er verzendkosten berekend
In NL zijn de verzendkosten boven 65 euro na korting en exclusief verzendkosten gratis. Is het bedrag in de winkelwagen voor of na korting 65 euro?
Voor korting meer dan 65 euro in winkelwagen: De drempel voor gratis verzenden wordt berekend op het bedrag na het toepassen van korting en exclusief verzendkosten. Het wordt berekend op het bedrag dat uiteindelijk besteed en betaald wordt, niet op het bedrag voor korting.
Na korting meer dan 65 euro in winkelwagen: Doorloop het hele proces en als het goed is springt op het einde in de checkout de verzendkosten toch nog op 0. Is dit niet het geval? Leeg dan de winkelwagen en start opnieuw.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Is er nog korting als ik voor het eerst bestel?
Als er kortingsacties zijn dan heb je een pop up in beeld gezien toen je de site bezocht. Als je geen pop up hebt gehad zijn er momenteel geen acties. Schrijf je onderaan de pagina in voor de nieuwsbrief dan krijg je als eerste te horen als er acties zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
De kortingscode werkt niet?
De kortingscode is niet geldig op mini’s, travel sizes, samples, sets en reeds afgeprijsde artikelen. Heb je die toevallig in je winkelmand zitten?
Is dat niet het geval? Bij kortingscodes is er een minimaal bestedingsbedrag. De kortingscode werkt pas als het bedrag na korting hoger is dan het minimale bestedingsbedrag.
Hier vind je alle kortingscode voorwaarden:
https://www.bewustpuur.nl/nl/service/kortingscode-voorwaarden/
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan ik mijn order nog wijzigen of annuleren?
Is de order al betaald?
Betaald: Zodra de order is betaald start het proces en kunnen we de order helaas niet meer wijzigen of annuleren.
Nog niet betaald: We kunnen de order annuleren en dan kun je de order opnieuw plaatsen met de wijzigingen die je wil.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief, maar nog geen kortingscode ontvangen?
Wij versturen geen codes per email, omdat onze codes maar 1 dag geldig zijn. Als je je hebt ingeschreven via de popup kwam de code in beeld te staan.
Heb je die misschien per ongeluk weggeklikt? Zo ja email ons even op hallo@bewustpuur.nl dan kijken we wat we voor je kunnen doen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan ik de bestelling laten inpakken en er een kaartje bij laten doen met tekst?
Momenteel bieden we deze service niet aan vanwege grote drukte. We hopen dit later in het jaar weer als service aan te kunnen bieden.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan ik de producten retourneren?
Producten kunnen worden geretourneerd mits de verzegeling niet verbroken is, het product ongeopend, ongebruikt en voorzien is van originele verpakking.
Bij verbreking van de verzegeling, openen of testen van het product is de bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden.
Vanwege strikte hygiëne eisen kunnen we helaas geen producten accepteren die zijn geopend of getest.
Hier vind je alle retourvoorwaarden:
https://www.bewustpuur.nl/nl/service/retourneren/
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Waar kan ik mijn spaarpunten inzien en/of besteden?
Je kunt je spaarpunten alleen op de website inzien, niet in de app. Ga daarvoor naar onze website, log in op je account en onder het kopje rewards (beloningen) zie je hoeveel punten je hebt gespaard.
Je kunt je punten alleen besteden op de website. Log daarvoor in in je account en in de winkelwagen kun je er vervolgens voor kiezen om je punten in te wisselen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
De betaling is mislukt. Hoe kan ik alsnog betalen?
Je order wordt automatisc geannuleerd. Je kunt de order opnieuw plaatsen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb geen track en trace mail ontvangen?
Het komt soms voor dat onze email in de spam folder terecht komt. Controleer even je ongewenste/junk/reclame folder.
Nog steeds niet ontvangen? Mail ons even op hallo@bewustpuur.nl en dan zoeken we de gegevens voor je op.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zijn jullie producten vegan?
We hebben een groot assortiment vegan producten, maar niet alles is vegan.
Bij filters onder kenmerken kan je het vakje vegan aankruisen bij elke categorie en dan krijg je alleen alle vegan producten te zien.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zijn jullie producten dierproefvrij?
Al onze producten zijn dierproefvrij.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb iets geretourneerd, wanneer ontvang ik mijn geld terug?
Het kan tot 14 dagen duren voordat retouren zijn verwerkt en het geld is teruggestort.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------